Mikrofon bez drátu??? AKG SR60 vs. WMS 40

Osobně se řadím mezi řady AKG příznivců. Jsou cenově velmi dostupné a nelze jim upřít jakousi tradici a "oldschoolovost". Samozřejmě, že mikrofony SHURE jsou na domácí nahrávání do počítače lepší, ale já preferuji názor, že na nahrávání slouží studiová technika a studiové mikrofony. Na většině akcí navíc nelze uplatnit celý rozsah snímačů.

Docela peklem se stávají někdy šňůry k mikrofonu. Už jsem na akci zažil vytrhnutí kabelu z aparatury (oprava 4500 kč+zabít pachatele), proto jsem svou mikrofonní "sbírku" rozšířil o "bezdrát". Pro užší výběr jsem si vybral AKG SR 60 a WMS 40. Díky patří hudebninám Tyl a syn + hudebnímu klubu Apollo13 (Mirek a spol.) a základní škole Kostelec. Díky nim jsem měl možnost oba "majky" vyzkoušet. Prvním hlediskem většiny mcs české scény je rozhodně cena. SR 60 se dá pořídit za 11500,-Kč a WMS 40 už od 9500,- Kč. Nemám rád,když mi někdo řekne konec filmu dopředu,ale musím říct, že pokud neděláte hip hop akce na letišti a nepotřebujete dosah 40 metrů a víc, je pro vás zbytečné investovat do dražších značek. Stručně řečeno, čím větší dosah vysílače, tím větší cena. WMS 40 je sériově dodáván v černé barvě se žlutou značkou a je trošku "agresivnějšího" vzhledu než SR60. Ten je celý v černém, kratší a tlustší. Oby mikrofony jsou "napájeny 6ti tužkovými bateriemi. Oba mikrofony jsem testoval v klubu o 300 metrech čtverečných a nutno říct, že přijímače SR60 fungují o trochu lépe, ovšem pokud se nezajímáte o výsledky měřičů, ale o to, jestli mikrofon skutečně funguje, volte WMS40.

AKG SR60
Při zkoušce na jakési "pěvecké soutěži" jsem umístil oba přijímače do stejného místa. Na zvukovce nebyl problém, ovšem při sále zaplněném lidmi už byl poznat podstatný rozdíl. SR60 se svými dvěma "jistícími" anténami problémy neměl, ovšem WMS i se svým agresivním vzhledem docela nestíhal. Po přemístění přijímače na vyvýšené místo už nebyl problém. Pokud tedy neděláte pouze hip hop akce, ale zvučíte i větší akce (letiště, poušť,stadión :) volte SR60. Co se týče kvality snímaného zvuku, hodně záleží na nastavení aparatury. Popravdě, pokud nepoužijete měřáky, nemáte šanci zvuk rozeznat a to je tedy rozhodující pro většinu mcs. Výsledky měření ukázaly, že rozlišovací schopnost u SR60 je větší asi o 20 procent. Nakonec jsem já osobně zakoupil WMS 40. Hlavě kvůli ceně,ale i vzhledem k tomu, že kvalita snímaného zvuku je prakticky stejná. Pokud ovšem, jak jsem už dříve zmiňoval, cítíte potřebu upřednostnit opravdovou kvalitu, berte SR 60. *peace*

AKG WMS40
Features AKG SR 60 Stationary Receiver
Carrier Frequencies: 138-142MHz/169-220 MHz/240-250 MHz (Available frequencies per local regulations)
Modulation: FM
Audio Bandwidth: 50-20,000 Hz
THD at 1 kHz: < 0.5 %
S/N Ratio (A-weighted): > 100 dB
Input Sensitivity: typ. -95 dBm
Squelch Threshold: -75 to -70 dBm
Audio Output: Balanced XLR: Mic/Line
level switchable Unbalanced
1/4" jack
Size (W x D x H): 210 x 170 x 42 mm
Included Accessories: Rack Mount Kit, 1/2 19" Blind Panel

Features AKG WMS40
Operates for more than 35 hours off the same set of batteries. Lowest operating cost in its class. o SAW filters for interference-free operation. o Adjustable squelch for noise-free reception. o Comprehensive indicators for easy status monitoring. o Professional XLR and 1/4" jack outputs. o Easy to mount in any 19" rack using optional rack mount kit. But wait, there´s more... SR 40 Receiver: Rugged half-rack case o SAW filters for interference-free operation o Adjustable squelch for noise-free reception o Power, RF, and mute LEDs for easy status monitoring o Professional outputs: balanced XLR connector and unbalanced TS 1/4" jack o Output level adjustable from mic to line level o Easy to mount in any 19" rack using optional rack mount kit. PT 40 Bodypack Transmitter: Rugged plastic case o Professional mini XLR connector o Extended audio bandwidth - optimum transmission of mic/guitar/bass signals o Controls include on/mute/off switch and battery status LED o Mic/line selector and input level control for exceptional flexibility o Uses 1.5 V AA size dry or rechargeable batteries for low operating cost o Battery life exceeds 35 hours o AC/DC converter maintains constant quality throughout battery life o Recommended Microphones for the PT 40: C417L, C419L, C420L, C444L, MKG/L instrument cable. HT 40 Handheld Transmitter: D880 microphone element for brilliant voice reproduction o Integrated antenna for optimized RF output and optimum transmission quality o Battery life in excess of 35 hours. Uses 1.5 V AA size dry or rechargeable batteries o DC/DC converter maintains constant transmission quality throughout battery life o Controls include on/mute/off switch and battery status LED o Replaceable color code clip for channel identification.

Oficiální stránky výrobce - Sennheiser
Oficiální stránky výrobce - AKG
Oficiální stránky výrobce - Shure

Komentáře

Poslat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
  • Webové a e-mailové adresy jsou automaticky převedeny na odkazy.
  • Povolené HTML tagy: <a> <em> <strong>
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.

Více informací o možnostech formátování

Akce

GRAFFITI ROCK JAM #13

2.5.2020 (11:00)
legální stěna PBS, Třebíč

13. Graffiti Rock Jam na legální stěně PBS v Třebíči.
Zajištěn pitný režim i občerstvení, stejně jako mobilní Pantograff art store stánek s prodejem barev, latexů atd.
Afterparty klub B, Rap, DJs…

začátek: 11.00
vstup: zdarma
info: www.facebook.com/events/469390010444166