Vernon Fine Art - Adam Vačkář / Robert Šalanda

px

Včera proběhla vernisáž Adama Vačkáře a Roberta Šalandy v prostorách Galerie Vernon a Vernon Projektu. Galerie Vernon je zvláštní svým v evropě ojedinělým pojetím tzv. bytové galerie. Nenápadný činžovní dům, zvonek, 3. patro a byt, ve kterém se cítíte více na návštěvě než v galerii. Doporučuji návštěvu.

Adam Vačkář - Every Day's Resistance / Každodenní vzdor

Vernon Projekt, Heřmanova 12, Praha 7

(Intervence ve veřejném prostoru)

Obraz zaplnil naši skutečnost, která se tím prostě roztříštila. Tato atomizace vyústila ve vrstvení, překrývání a vytváření mnohačetných schémat naší reality. Ta je nyní zónou pohybu, osnovou vzájemně propojených událostí.

Svým rozsahem umělecké bádání Adama Vačkáře není deskriptivním a uzavřeným celkem, ale prostorem nekonečných spojnic, které donekonečna posouvají jeho meze a zábrany, a ve kterém autor raději hledá potenciál využití určité situace, než její modelizaci. Žádné území není ušetřeno. Je třeba využít jeho potenciálu k prozkoumání všech forem jako procedurálních příznaků. Adam Vačkář využívá potenciálu urbanistické situace, Pro galerii Vernon Projekt vytváří efemérní kresbu vápnem na přechodech pro chodce, která se jako přelud rozplyne pod koly projíždějících aut a pod nohami přecházejících chodců.

Být nájemcem kultury (Michel de Certeau) znamená patřit k určitému společenství a k jejím symbolickým pravomocem. Adam Vačkář ve své výtvarné intervenci ve veřejném prostoru toto pojetí pravidel společnosti rozšiřuje. Efemérní kresbou vytváří mikropříběh, přidává novou vrstvu reality, kterou demonstrativně naršuje lineární pojetí karteziánské fatality každodennosti.

Timothee Chaillou

Adam Vačkář - Every Day's Resistance / Každodenní vzdor


Robert Šalanda - Autor R

Galerie Vernon, Janovského 23, Praha 7

Malíř Robert Šalanda (1976), absolvent ateliéru Jiřího Sopka na pražské AVU, se po období expresivní figurativní malby, období obrazových a kresebných citací a po exkurzu do třetího rozměru (leporela), vrátil k závěsnému obrazu. V něm zhodnotil všechny své dosavadní zkušenosti z mimomalířské činnosti. Vstoupil (po čase) do obrazu s jinými představami o tom, jak má malba vypadat a co má sdělovat. Bylo třeba udělat krok mimo malířské médium, aby se do něho mohl autor opět vrátit, tentokrát s novou zvědavostí a bez únavy, vybaven jasným konceptem. Předností Roberta Šalandy je, že jeho 'nalezený koncept' spočívá na prověřených malířských základech, čímž získává na svébytnosti a nosnosti.

Námět Šalandových prací je zpravidla na první pohled patrný. Jeho potvrzení v názvu obrazu v sobě ohlašuje a stupňuje přítomný autorův ironický odstup a odlehčení, kterým se umělec vědomě brání představě o 'vážném' či 'osudovém' poselství tvorby. Nechce žádný patos, ale živou, pulzující malbu. 'Snažím se o to, aby symboliku nebylo třeba hledat, ale aby byla vnímána ihned. Smysl scény by měl spočívat v tom, co divák vidí (R. Š.).'

Petr Vaňous

Robert Šalanda - Autor R

Robert Šalanda / Autor R (seznam vystavených děl)

  1. Lavičky (2006) || akryl, plátno, 200x250 cm
  2. Couple IV (2006) || akryl, plátno, 70x85 cm
  3. Couple III (2006) || akryl, plátno, 71x86 cm
  4. Květ (2006) || tisk, papír, akryl, 20x30 cm
  5. Tatrman II (2006 || tisk, papír, akryl, 20x30 cm
  6. Hrdina (2006) || tisk, papír, akryl, 20x30 cm
  7. Deathdisco (2006) || tisk, papír, akryl, 20x30 cm
  8. Skiboy (2006) || počítačový tisk, 20x30 cm
  9. Mrtvej mrt ví (2006) || počítačový tisk, 20x30 cm
  10. Island (2006) || počítačový tisk, 20x30 cm
  11. Stojan II (2006) || akryl, plátno, 200x250 cm
  12. Zábradlí (2005) || akryl, plátno, 80x100 cm
  13. Milovník (2006) || počítačový tisk, 20x30 cm
  14. Květináč II (2006) || akryl, plátno, 100 cm
  15. Tatrman (2006 || akryl, plátno, 190x250 cm
  16. Hlava (2006 || akryl, plátno, 70x85 cm
  17. Květina (2004) || akryl, plátno, 150x 180 cm

Vernon Fine Art (22.5.2007) | foto © Đuke

  • 070522_Vernon_01
    070522_Vernon_01
  • 070522_Vernon_02
    070522_Vernon_02
  • 070522_Vernon_03
    070522_Vernon_03
  • 070522_Vernon_04
    070522_Vernon_04
  • 070522_Vernon_05
    070522_Vernon_05
  • 070522_Vernon_06
    070522_Vernon_06
  • 070522_Vernon_07
    070522_Vernon_07
  • 070522_Vernon_08
    070522_Vernon_08
  • 070522_Vernon_09
    070522_Vernon_09
  • 070522_Vernon_10
    070522_Vernon_10
  • 070522_Vernon_11
    070522_Vernon_11
  • 070522_Vernon_12
    070522_Vernon_12
  • 070522_Vernon_13
    070522_Vernon_13
  • 070522_Vernon_14
    070522_Vernon_14
  • 070522_Vernon_15
    070522_Vernon_15
  • 070522_Vernon_16
    070522_Vernon_16
  • 070522_Vernon_17
    070522_Vernon_17
  • 070522_Vernon_18
    070522_Vernon_18
  • 070522_Vernon_19
    070522_Vernon_19
  • 070522_Vernon_20
    070522_Vernon_20
  • 070522_Vernon_21
    070522_Vernon_21
  • 070522_Vernon_22
    070522_Vernon_22
  • 070522_Vernon_23
    070522_Vernon_23
  • 070522_Vernon_24
    070522_Vernon_24
  • 070522_Vernon_25
    070522_Vernon_25
  • 070522_Vernon_26
    070522_Vernon_26
  • 070522_Vernon_27
    070522_Vernon_27
  • 070522_Vernon_28
    070522_Vernon_28
  • 070522_Vernon_29
    070522_Vernon_29
  • 070522_Vernon_30
    070522_Vernon_30
  • 070522_Vernon_31
    070522_Vernon_31
  • 070522_Vernon_32
    070522_Vernon_32
  • 070522_Vernon_33
    070522_Vernon_33
  • 070522_Vernon_34
    070522_Vernon_34
  • 070522_Vernon_35
    070522_Vernon_35
  • 070522_Vernon_36
    070522_Vernon_36
  • 070522_Vernon_37
    070522_Vernon_37
  • 070522_Vernon_38
    070522_Vernon_38
  • 070522_Vernon_39
    070522_Vernon_39
  • 070522_Vernon_40
    070522_Vernon_40
  • 070522_Vernon_41
    070522_Vernon_41
  • 070522_Vernon_42
    070522_Vernon_42

Komentáře

je tam spousta výborných

je tam spousta výborných věcí . Šalandovo štýlo mě baví. čistota

dobré věci,ale upně

dobré věci,ale upně nejvíc se mi líbí ten první plakát s tím rozjezděným přechodem.....

Poslat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
  • Webové a e-mailové adresy jsou automaticky převedeny na odkazy.
  • Povolené HTML tagy: <a> <em> <strong>
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.

Více informací o možnostech formátování