Don't Look Back - Divus
Výstava Don't Look Back představuje videopráce založené na takzvané found footage, tedy nalezeném materiálu, a jejím hlavním tématem jsou formy paměti v podobě individuální či kolektivní. Navštívit ji můžete do 8. června v prostorách Divus.
Antje Engelmann
Antje Engelmann (*1980 v Berlíně) vypráví ve své videoeseji „Návod na změnu minulosti“ („Eine Anleitung, um die Vergangenheit zu ändern“/ „A Manual to Change the Past“, 2011, 40min) osobní příběh své rodiny na pozadí mizející kultury podunajského Švábska. Filozofický, experimentální a humorem překypující film o přináležitosti k jedné kulturní skupině v době postmoderny.
Beate Engls
Beate Engls (*1973 v Mnichově) vychází ve svém příspěvku z filmu „The Blob“ z roku 1958. Je to hororová klasika, v níž se po celém světě šíří rosolovitá, lidi žeroucí masa z vesmíru. Video „Blobstroj“ („Blobmachine“, 2009, 7hodin) ukazuje rudou masu pěny, která vyrůstá z bílého muzejního podstavce, šíří se po prostoru galerie, padá na podlahu a pomalu tuhne v sochu.
Daniela Lehmann Carrasco
Daniela Lehmann Carrasco (*1967 v Santiago de Chile) ukazuje ve videu „Palais Modern“ (2006, 8min) vnější pohled na typické kancelářské budovy ze sedmdesátých let, které jsou nyní těsně před demolicí. Odcizený a téměř nehnutý obraz videa je pozoruhodným svědectvím nejistého konce budov. Na jednu stranu působí jako neživé ruiny, na druhou stranu se pozdně moderní monstrum stává nečekaně pěknou ozdobou.
Christine Lemke
Christine Lemke (*1970 v Berlíně) v textově-obrazové instalaci „Spiknutí očí“ („Die Verschwörung der Augen“, 2011) vychází z rodinné momentky, kterou postaví do centra dění a nechává kolem ní kroužit abstraktně-poetický text. Ten spojuje osobní okamžik vyfocení fotografie s reflexí o médiu fotografie a noří se hluboko do kolektivní paměti Spolkové republiky, do Německého podzimu 1977, kdy byl snímek pořízen.
Matthias Mayer
Matthias Mayer (*1967 v Berlíně) shromáždil na elektronickém organizéru své kontakty během dvou let pracovního pobytu v New Yorku. V návaznosti na své stipendium – již zpět v Německu – natáčí Matthias Mayer tyto kontakty na displeji svého organizéru – v rytmu ukolébavky od Johannese Brahmse. Název „Čekání na Li“ („Waiting for Li“, 2001, 3.55min) odkazuje k narození jeho prvního dítěte.
Oliver Pietsch
Oliver Pietsch (*1972 v Berlíně) pracuje s nalezenou found footage z hraných filmů a kombinuje ji do filmových koláží. „Tvar věcí“ („The Shape of Things“, 2008, 18min) pojednává o snech a jejich reprezentacích v kině. Jdeme do kina, abychom snili s otevřenýma očima – to je známá kinematografická moudrost. Video se zabývá konvencemi a vzory, jež vycházejí z těchto snů a tužeb na vizuální úrovni.
Komentáře
Poslat nový komentář